![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Geografia religii" Geografia i Sacrum, tom 2 Domański B., Skiba S. (red.), 2005, Geografia i Sacrum, tom 2, IGiGP UJ, Kraków. Recenzje: prof. dr hab. Alicja Zemanek ISBN 83-88424-43-2 Język publikacji: polski Cena: 21.00 PLN (w tym 5% VAT). Spis treści
Strona tytułowa, spis treści
Muzeum Kultury Łemkowskiej w Zyndranowej
Fenomen sukcesu turystycznego Dubaju (ZEA). Przyczyny i prognozy na przyszłość
Walory turystyczne przestrzeni sakralnej ponorbertańskiego Żukowa
Świadomość ekologiczna radnych wybranych terenów chronionych w Polsce
Między sacrum a profanum. Problemy badawcze współczesnej geografii turyzmu
Wpływ turystyki pieszej na przekształcanie rzeźby Tatr
Sacrum mit symbole jako źródła doznań turystycznych
Wpływ turystyki na środowisko przyrodnicze obszarów górskich
Koncepcja zintegrowanych badań nad turystyką
Rozwój podmiejskich osiedli letniskowych w świetle koncepcji cyklu życia obszaru turystycznego. Przykład podłódzkiego letniska w Wiśniowej Górze
Turystyka studencka w Polsce
Wielokulturowe dziedzictwo Dolnego Śląska jako podstawa rozwoju turystyki etnicznej (sentymentalnej)
Kościoły w środowisku geograficznym Podhala
Źródło św. Stanisława w Cieślinie. Przyroda i sacrum
Krajobraz religijny historycznego centrum Amsterdamu od XIII do XX w.
Religijność morska i nadmorskie sanktuaria
Społeczna doktryna kościoła. Refleksje dla geografii i jej nauczania w szkołach.
Les nouvelles paroisses rurales du diocese de Clermont-Ferrand (France)
Przestrzenne zróżnicowanie rozwoju sieci parafii w regionie przemysłowym
Akwalne miejsca święte w tradycji Pomorza
Prayaga: the ritualscape of a Hindu pilgrimage place
Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej jako miejsce pielgrzymowania i turystyki religijnej
Funkcja sakralna staromiejskich dzielnic Małopolski
De Saint-Emilion a Saint-Amour, crus viticoles et patronage des saints, en France
Święte góry Jerozolimy
Bernardyńskie sanktuaria w Polsce
Miasto a religia. Niektóre aspekty przestrzenne
Człowiek przestrzeń sacrum. Refleksje na temat turystyki i migracji pielgrzymkowych we współczesnym świecie
Koniec geografii religii? Problem znaczenia badań religii we współczesnej geografii człowieka
Czynnik tradycji miejsca w kreowaniu krajobrazów kalwaryjskich. (Szkic problematyki)
Sahara i sacrum. Notatka z podróży przez piaski i czas
Kościoły Poznania: sacrum i profanum
Sanktuaria maryjne w diecezji tarnowskiej
Rzeka i sacrum
Pojęcie przestrzeni sakralnej
Sacrum w parkach narodowych w polskich Karpatach
Kalwaria Wejherowska jako miejsce kultu religijnego
The geography of Hindu pilgrimage in India: from trend to perspective
Fenomen Lourdes
Nekropolie jako miejsce w przestrzeni społeczno-kulturowej Łodzi. Ranga i specyfika ich znaczeń społecznych
Warmińskie pielgrzymki piesze Foot pilgrimages of the Warmia Region Summary: In 1984, Dr. Jan Obłąk, the Bishop of Warmia (a north-eastern Polish region), established the Warmias Foot Pilgrimage to Jasna Góra. Seven years later, in 1991, Dr Edmund Piszcz, the Archbishop Metropolite of Warmia, launched the Warmias Foot Pilgrimage to Ostra Brama of Vilnius, Lithuania. Of the two pilgrimages, the Jasnogórska (to Jasna Góra) pilgrimage has a longer history, is strictly Warmias local, has a longer distance to cover, is more numerous, multigroup, younger and more feminine. The Ostrobramska (to Ostra Brama) pilgrimage has a shorter history, is both regional and nationwide, shorter in distance, less numerous, single-group, older and more masculine. In the multi-group Jasnogórska pilgrimage each group has the same leading priest throughout that makes the preaching more monotonous. There is less cross-group fraternising. The single group of the Ostrobramska Pilgrimage is lead by a different priest each day producing a more varied and spiritually deeper ministry. During the ten days trip, the pilgrims become much closer to each other, especially and form a Polish community surrounded by Lithuanians upon crossing the national border. Both foot pilgrimages constitute public expressions of faith. This is even more salient in Lithuania, as Lithuanians are very reserved on the point of expressing their religiousness to the outside, both by nature and as a result of the fifty years persecution of the Church in their country. Domański B., Skiba S. (red.), 2005, Geografia i Sacrum, tom 2, IGiGP UJ, Kraków, s. 455-469. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ ISBN 83-88424-43-2
Roślina i sacrum w historii cywilizacji |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© IGiGP UJ "2022" |