![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Geografia religii" Pielgrzymki a sakralizacja przestrzeni Bilska-Wodecka E., Sołjan I. (red.), 2005, Pielgrzymki a sakralizacja przestrzeni, Peregrinus Cracoviensis, z.16. Język publikacji: polski Spis treści
Wstęp
Od Redakcji
Profesor Antoni Jackowski jako twórca geografii religii w Polsce
Publikacje prof. dr. hab. Antoniego Jackowskiego z zakresu geografii religii i geografii pielgrzymek
Sułtan ma sześć słoni i jedną bestię, którą nazywają Zarapha Świat egzotycznej przyrody w relacjach łacińskich pątników odwiedzających Ziemię Świętą w XIV w.
Działalność misyjna Jednoty Braterskiej Missionary Activities of the Unity of Brethren Summary: European protestant churches began their overseas missionary activity much later than the Roman Catholic Church. The first Lutheran denomination to carry out a far-reaching missionary activity was the revived Unity of Brethren (G. Bruder Unität, L. Unitas Fratrum). The church was established in Herrnhut, Upper Lusatia in the 1720s, by religious refugees from Moravia and is therefore also known as Moravian Brethren in international literature. At the outset, the Unity operated within The Evangelical-Lutheran Church of Saxony, but later formed a separate church. The Unity's missionaries first reached St. Thomas (today's American Virgin Islands) in the Caribbean (1732) and Greenland (1733). By the end of the 18th century, another 300 missionaries, mostly lay men and women, departed for their missions. The Unity's missionary posts still exist, most of their members living in Tanzania (400,000), South Africa (10,000) and Central America (Costa Rica, Nicaragua, Jamaica). There are also Moravian Brethren villages in the USA and Australia. In Europe, on the other hand, the Unity of Brethren has only about 30,000 followers, especially in Germany, the Czech Republic and the UK. Peregrinus Cracoviensis, 2005, z.16, s. 41-52. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ
Kościół na Słowacji w godzinie wielkiej próby Totalitaryzm komunistyczny w walce z Kościołem katolickim na Słowacji w latach 1948-1989
Brazylia: między wiarą a religią
Archipelag Sołowiecki i idea sakralizacji przestrzeni
Hierotoponimy Przykład Gdyni
Wybrane aspekty przestrzeni sepulkralnej Krakowa
Sanktuaria Pańskie. Zarys problematyki
Sanktuarium Cudownego Medalika w Paryżu jako ośrodek kultu maryjnego
Sanktuarium Matki Bożej Pocieszycielki Strapionych w Kevelaer Katolicka "oaza" w protestanckiej Westfalii Północnej
Pielgrzymowanie Polaków z Zaolzia jako przejaw życia religijnego mniejszości polskiej w Czechach
Taizé - Pielgrzymka Zaufania przez Ziemię
Obraz Matki Bożej Leżajskiej
Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Pasierbcu
Dzieje obrazu i kultu Matki Bożej Bolesnej w Sulisławicach
Wezwania świątyń chrześcijańskich w Bieszczadach Wysokich w XIX-XX w
Bukowina jako wielokulturowa przestrzeń - w przeszłości i współcześnie
Pielgrzymki chasydów do grobów cadyków we współczesnej Polsce
Josefov - zachowane zabytki kultury żydowskiej w Pradze
Ośrodki pielgrzymkowe buddyzmu na Sri Lance
Iwołgińsk - zreaktywowany ośrodek buddyzmu tybetańskiego w Rosji
Kult św Antoniego w Polsce na przykładzie wezwań kościołów oraz głównych ośrodków |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© IGiGP UJ "2022" |