![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Geografia religii" Pielgrzymki a sakralizacja przestrzeni Bilska-Wodecka E., Sołjan I. (red.), 2005, Pielgrzymki a sakralizacja przestrzeni, Peregrinus Cracoviensis, z.16. Język publikacji: polski Spis treści
Wstęp
Od Redakcji
Profesor Antoni Jackowski jako twórca geografii religii w Polsce
Publikacje prof. dr. hab. Antoniego Jackowskiego z zakresu geografii religii i geografii pielgrzymek
Sułtan ma sześć słoni i jedną bestię, którą nazywają Zarapha Świat egzotycznej przyrody w relacjach łacińskich pątników odwiedzających Ziemię Świętą w XIV w.
Działalność misyjna Jednoty Braterskiej
Kościół na Słowacji w godzinie wielkiej próby Totalitaryzm komunistyczny w walce z Kościołem katolickim na Słowacji w latach 1948-1989 The Slovak Church at the Hour of a Great Test The Suppression of the Slovak Catholic Church by the Communist Totalitarianism during 1948-1989 Summary: In 1945, the Slovak Catholic Church had nearly 2.5 million followers of the Latin Rite in six dioceses (Nitra, Trnawa, Bańska Bystrzyca, Rózniawa, Spisz and Koszyce) and 300 thousand of Greek Catholic followers in the one diocese of Preszow, eastern Slovakia. Most of the Slovak population (80%) were of the Roman Catholic denomination. Less than 20 percent of Slovaks belonged to the Evangelical Church of Augsburg Confession, well established for over 400 years. After a short period of normalisation in the relationship between the state and the Church, immediately after WW2, the Communists staged what is known as the February Coup of Prague and took over the whole of Czechoslovakia. This was the beginning of a testing time for the Slovak Catholic Church with persecution, internment for Bishops, priests and lay believers, and closing down of monasteries and convents. Monasteries were closed by the state secret police during Action K' at night on 13 April 1950. A similar Action R' followed on 29-31 August of the same year with convents. Centralised convents housed 1962 nuns. The Slovakian Catholic Church would remain under police invigilation throughout the Communist era until the velvet revolution' of 1989. Peregrinus Cracoviensis, 2005, z.16, s. 53-69. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ
Brazylia: między wiarą a religią
Archipelag Sołowiecki i idea sakralizacji przestrzeni
Hierotoponimy Przykład Gdyni
Wybrane aspekty przestrzeni sepulkralnej Krakowa
Sanktuaria Pańskie. Zarys problematyki
Sanktuarium Cudownego Medalika w Paryżu jako ośrodek kultu maryjnego
Sanktuarium Matki Bożej Pocieszycielki Strapionych w Kevelaer Katolicka "oaza" w protestanckiej Westfalii Północnej
Pielgrzymowanie Polaków z Zaolzia jako przejaw życia religijnego mniejszości polskiej w Czechach
Taizé - Pielgrzymka Zaufania przez Ziemię
Obraz Matki Bożej Leżajskiej
Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Pasierbcu
Dzieje obrazu i kultu Matki Bożej Bolesnej w Sulisławicach
Wezwania świątyń chrześcijańskich w Bieszczadach Wysokich w XIX-XX w
Bukowina jako wielokulturowa przestrzeń - w przeszłości i współcześnie
Pielgrzymki chasydów do grobów cadyków we współczesnej Polsce
Josefov - zachowane zabytki kultury żydowskiej w Pradze
Ośrodki pielgrzymkowe buddyzmu na Sri Lance
Iwołgińsk - zreaktywowany ośrodek buddyzmu tybetańskiego w Rosji
Kult św Antoniego w Polsce na przykładzie wezwań kościołów oraz głównych ośrodków |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© IGiGP UJ "2022" |