![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Geografia religii" Pielgrzymki a sakralizacja przestrzeni Bilska-Wodecka E., Sołjan I. (red.), 2005, Pielgrzymki a sakralizacja przestrzeni, Peregrinus Cracoviensis, z.16. Język publikacji: polski Spis treści
Wstęp
Od Redakcji
Profesor Antoni Jackowski jako twórca geografii religii w Polsce
Publikacje prof. dr. hab. Antoniego Jackowskiego z zakresu geografii religii i geografii pielgrzymek
Sułtan ma sześć słoni i jedną bestię, którą nazywają Zarapha Świat egzotycznej przyrody w relacjach łacińskich pątników odwiedzających Ziemię Świętą w XIV w.
Działalność misyjna Jednoty Braterskiej
Kościół na Słowacji w godzinie wielkiej próby Totalitaryzm komunistyczny w walce z Kościołem katolickim na Słowacji w latach 1948-1989
Brazylia: między wiarą a religią
Archipelag Sołowiecki i idea sakralizacji przestrzeni
Hierotoponimy Przykład Gdyni
Wybrane aspekty przestrzeni sepulkralnej Krakowa The Sepulchral Space in Cracow Summary: The Wawel hill and the Skałka Church are the main landmarks of the Cracow's sepulchral space. These eminent national burial places house the graves of Polish rulers, clergy and powerful aristocrats, as well as artists and scientists. During the late 18th century, changes to the law and a fast pace of the socio-economic development lead to the transformation of the sepulchral space. The ubiquitous church-side cemeteries disappeared, burials in church crypts were legally banned and new out-of-town cemeteries had to be established. Today, Cracow has 23 morgues of various sizes, historical records, numbers of graves and the graveyard styles. Combined they reflect the history of not just the city, but of Poland as a whole attesting to the national scientific and artistic past, spiritual strength, the will to fight for independence and last but not least about burial customs. The cemeteries also constitute a vast source of historical knowledge on the communities that used to live in and to build the heritage of Cracow, Poland and the world. Peregrinus Cracoviensis, 2005, z.16, s. 101-114. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ
Sanktuaria Pańskie. Zarys problematyki
Sanktuarium Cudownego Medalika w Paryżu jako ośrodek kultu maryjnego
Sanktuarium Matki Bożej Pocieszycielki Strapionych w Kevelaer Katolicka "oaza" w protestanckiej Westfalii Północnej
Pielgrzymowanie Polaków z Zaolzia jako przejaw życia religijnego mniejszości polskiej w Czechach
Taizé - Pielgrzymka Zaufania przez Ziemię
Obraz Matki Bożej Leżajskiej
Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Pasierbcu
Dzieje obrazu i kultu Matki Bożej Bolesnej w Sulisławicach
Wezwania świątyń chrześcijańskich w Bieszczadach Wysokich w XIX-XX w
Bukowina jako wielokulturowa przestrzeń - w przeszłości i współcześnie
Pielgrzymki chasydów do grobów cadyków we współczesnej Polsce
Josefov - zachowane zabytki kultury żydowskiej w Pradze
Ośrodki pielgrzymkowe buddyzmu na Sri Lance
Iwołgińsk - zreaktywowany ośrodek buddyzmu tybetańskiego w Rosji
Kult św Antoniego w Polsce na przykładzie wezwań kościołów oraz głównych ośrodków |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© IGiGP UJ "2022" |