![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Geografia religii" Pielgrzymki a sakralizacja przestrzeni Bilska-Wodecka E., Sołjan I. (red.), 2005, Pielgrzymki a sakralizacja przestrzeni, Peregrinus Cracoviensis, z.16. Język publikacji: polski Spis treści
Wstęp
Od Redakcji
Profesor Antoni Jackowski jako twórca geografii religii w Polsce
Publikacje prof. dr. hab. Antoniego Jackowskiego z zakresu geografii religii i geografii pielgrzymek
Sułtan ma sześć słoni i jedną bestię, którą nazywają Zarapha Świat egzotycznej przyrody w relacjach łacińskich pątników odwiedzających Ziemię Świętą w XIV w.
Działalność misyjna Jednoty Braterskiej
Kościół na Słowacji w godzinie wielkiej próby Totalitaryzm komunistyczny w walce z Kościołem katolickim na Słowacji w latach 1948-1989
Brazylia: między wiarą a religią
Archipelag Sołowiecki i idea sakralizacji przestrzeni
Hierotoponimy Przykład Gdyni
Wybrane aspekty przestrzeni sepulkralnej Krakowa
Sanktuaria Pańskie. Zarys problematyki
Sanktuarium Cudownego Medalika w Paryżu jako ośrodek kultu maryjnego
Sanktuarium Matki Bożej Pocieszycielki Strapionych w Kevelaer Katolicka "oaza" w protestanckiej Westfalii Północnej The Sanctuary of Our Lady of Consolation at Kevelaer A Catholic Oasis' in the Protestant Nordrein Westphalia Summary: The Catholic sanctuary of Our Lady of Consolation at Kevelaer is located in the Muenster Diocese, less than twenty kilometres from Duesseldorf and near the Dutch border. The sanctuary goes back as far as 1641 when the merchant Hedrick Busman praying at a roadside cross heard a call to build a chapel. The call came thrice and was carried out thanks to a vision experienced by the merchant's wife. In her dream she saw an outline of a chapel and an image of Our Lady that was to be placed inside. The painting was found and it turned out to be a copy of the then worshiped image of the Virgin Mary of Luxemburg. In 1642, the painting was placed in the roadside chapel built by Busman and was frequented by the local population from the very beginning. The site became famous for miraculous cures and conversions confirmed by the local bishop and soon work started on a church for pilgrims (currently the Candle Chapel), completed in 1645. Peregrinus Cracoviensis, 2005, z.16, s. 139-148. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ
Pielgrzymowanie Polaków z Zaolzia jako przejaw życia religijnego mniejszości polskiej w Czechach
Taizé - Pielgrzymka Zaufania przez Ziemię
Obraz Matki Bożej Leżajskiej
Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Pasierbcu
Dzieje obrazu i kultu Matki Bożej Bolesnej w Sulisławicach
Wezwania świątyń chrześcijańskich w Bieszczadach Wysokich w XIX-XX w
Bukowina jako wielokulturowa przestrzeń - w przeszłości i współcześnie
Pielgrzymki chasydów do grobów cadyków we współczesnej Polsce
Josefov - zachowane zabytki kultury żydowskiej w Pradze
Ośrodki pielgrzymkowe buddyzmu na Sri Lance
Iwołgińsk - zreaktywowany ośrodek buddyzmu tybetańskiego w Rosji
Kult św Antoniego w Polsce na przykładzie wezwań kościołów oraz głównych ośrodków |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© IGiGP UJ "2022" |