![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Prace wielotematyczne" Jackowski A., Quirini-Popławski Ł. (red.), 2009 , Prace Geograficzne, z. 121. ISSN 1644-3586 Język publikacji: polski Cena: 28.35 PLN (w tym 8% VAT). Spis treści
Przemiany demograficzne jako uwarunkowania miejskiego rynku pracy Jelcza-Laskowic
Zróżnicowanie ruchu turystycznego wokół zbiorników zaporowych w Karpatach Polskich
Frekwencja kuracjuszy w Krynicy W Karpatach Zachodnich i Truskawcu w Karpatach Wschodnich (Ukraina)
Zróżnicowanie postrzegania młodzieży wiejskiej przez mieszkańców miast Polski Południowej
Potencjał Dolnego Śląska w sferze badawczo-rozwojowej
Charakterystyka ruchu turystycznego wokół wybranych zbiorników retencyjnych w Polsce
Wizerunek Warszawy w świadomości przedsiębiorców Image of Warsaw in the business community Summary: Given the growing competition among cities and the increasing importance of globalization, many cities around the world constantly "repackage" themselves and their resources in an attempt to present an attractive image. This is done in order to successfully compete for international status that can help in attracting tourists, immigrants, and investors. The aim of this article is to present findings about Warsaw's image among business people. Over 100 questionnaire responses acquired from business people were used to qualify components (cognitive and affective) of the city's image. Research has shown that Warsaw has a distinct and favorable image among business people. According to research findings, Warsaw is associated with its principal function as the capital city of Poland. It is also associated with transportation problems and certain symbols (Warsaw Mermaid, Wars, Sawa). The other important component of Warsaw's image is the city's role as a symbol of a capital city. The most popular Warsaw symbols for business are the Palace of Culture and Science, the Royal Castle, and the Grand Theatre (Table 1). In terms of the inhabitants' perception of the city, the capital city is seen as a rather comfortable place to live. The city also has an ugly downside. Some perceive it as being not too modern and affected by poverty (Fig. 1). Most of the business people polled perceived Warsaw as the most attractive Polish city to invest in. Research tends to show that, for the most part, Warsaw is characterized as an accessible city with a good "external" transportation network and a large consumer market. The main problems identified by Warsaw business people are extensive bureaucracy, local traffic problems, high cost of real estate, and high employment costs (Fig. 2). Słowa kluczowe: wizerunek miasta, komponenty wizerunku, atrakcyjność inwestycyjna, Warszawa Słowa kluczowe (w języku angielskim): image of city, image components, investment attractiveness, Warsaw Prace Geograficzne, 2009, z. 121, s. 97-106. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ ISSN 1644-3586
Relacje społeczne mieszkańców i ich związki z terytorium a zagospodarowanie przestrzenne osiedli mieszkaniowych (koncepcja pracy doktorskiej)
Dynamika i struktura małżeństw w województwie lubelskim jako wskaźnik przemian społeczno-gospodarczych
Zmiany w polityce imigracyjnej Niemiec na przełomie XX i XXI wieku i ich znaczenie dla sytuacji imigrantów
Czeskie parki narodowe - ich funkcjonowanie a ochrona przyrody
Turystyka Żydów do Polski po 1990 roku
Elementy edukacji regionalnej w programie Matury Międzynarodowej
Procesy urbanizacyjne zachodzące w strefach podmiejskich Pabianic, Bełchatowa i Piotrkowa Trybunalskiego
Problemy zarządzania środowiskiem na poziomie gmin na wybranych obszarach Lubelszczyzny
Rozwój miejskiej przestrzeni turystycznej opartej na dziedzictwie przemysłowym
Organizacja sieciowa - jej wymiary i metody ich pomiaru
Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania rozwoju rolnictwa
Procesy urbanizacyjne na terenach turystyczno-wypoczynkowych strefy podmiejskiej Łodzi (koncepcja pracy doktorskiej)
Żywiołowe rozpraszanie się funkcji mieszkaniowych Warszawy - przykład osiedli podwarszawskich
Charakter kontaktów transgranicznych między polskimi i słowackimi Rusinami - przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Migracje mieszkańców Jarosławia na początku XXI w.
Podział terytorialny Rzeczypospolitej - spojrzenie krytyczne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© IGiGP UJ "2022" |