![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Prace wielotematyczne" Gospodarka i Przestrzeń. Prace dedykowane Profesor Danucie Ptaszyckiej-Jackowskiej Domański B., Kurek W. (red.), 2009, Gospodarka i Przestrzeń. Prace dedykowane Profesor Danucie Ptaszyckiej-Jackowskiej, IGiGP UJ, Kraków. ISBN 978-83-88424-45-8 Język publikacji: polski Cena: 36.75 PLN (w tym 5% VAT). Spis treści
Życiorys naukowy oraz kierunki zainteresowań naukowo-badawczych i studialno-planistycznych Profesor Danuty Ptaszyckiej-Jackowskiej
Prace naukowe i planistyczne Profesor Danuty Ptaszyckiej-Jackowskiej
Kalwarie w Czechach
Społeczne funkcje rezerwatów biosfery
Dokończenie opowieści o wyspie niespełnionych marzeń
Turystyka w Karpatach Polskich w świetle współczesnych kierunków rozwoju
Turystyka w Popradzkim Parku Krajobrazowym
Ulica Grodzka jako jedna z głównych ulic krakowskiej dzielnicy staromiejskiej
Instytut Geograficzny Uniwersytetu Jagiellońskiego i początki planowania przestrzennego oraz regionalnego w Krakowie (do 1945 r.)
Grunty na polskim rynku nieruchomości
Regionalne aspekty rozwoju turystyki na Słowacji, na przykładzie preszowskiego kraju
Przestrzeń turystyczna parków narodowych w Polsce
Niektóre uwarunkowania społeczne rozwoju współczesnej turystyki
Kilka refleksji teologicznych i duszpasterskich wokół pielgrzymowania jako formy pobożności ludowej
Ochrona dziedzictwa Ojcowskiego Parku Narodowego czy doraźne korzyści? Trudny wybór
Idea ponadregionalnego Muzeum Panteonu Narodowego na Skałce w Krakowie w kontekście turystyki pielgrzymkowej
Konkurencyjność Krakowa na europejskim rynku turystycznym Kraków competitive position in the European tourist market Summary: The article presents an evaluation of Kraków's competitive position in the European tourist market. Selected European cities that serve as centers of international tourism were compared in this paper. According to foreign experts, Kraków is capable of competing in the international tourist market, however, it is not perceived as a threat to cities such as Barcelona, Prague, and Lisbon. Cities such as Copenhagen, Lyon, and Budapest are believed to possess a richer cultural offering than Kraków. The city of Kraków is perceived as being comparable to Edinburgh, Salzburg, Seville, and Warsaw. At the same time, it is thought to be less important than the aforementioned cities. Kraków attractiveness is rated lower by scientific circles and industry experts than by tourists themselves as well as their representatives in the form of media personalities and those working in the tourist industry. In the view of these groups of individuals, Kraków is as attractive as Prague, Barcelona, Lisbon, Florence, and Venice and is more attractive than Lyon, Copenhagen, Valencia, Edinburgh, and other European cities. In terms of tourist infrastructure and the ability to handle large numbers of visitors, Kraków is not a threat to cities such as Barcelona, Prague, and Lisbon. It is also largely not a threat to Florence, Copenhagen, Budapest, and Edinburgh. In terms of the ability to attract foreign tourists, Kraków may be able to effectively compete with Seville, Copenhagen, Edinburgh, and Tallinn in the near future. On the other hand, Kraków already does effectively compete with cities such as Lyon, Valencia, Nuremberg, Salzburg, Bratislava, and Cologne in terms of the ability to attract tourists. Kraków ability to improve its competitive position in the international tourist market will depend on its ability to act in the realm of infrastructure improvement. Finally, the city's ability to innovate in the field of tourism development will be a key factor in its ability to beat the competition by providing an unmatched tourist offering that will permanently increase the number of visitors to the city. Domański B., Kurek W. (red.), 2009, Gospodarka i Przestrzeń. Prace dedykowane Profesor Danucie Ptaszyckiej-Jackowskiej, IGiGP UJ, Kraków, s. 245-261. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ ISBN 978-83-88424-45-8
Wpływ programów odnowy wsi na aktywizację społeczności lokalnych w województwie pomorskim
Wybrane problemy społeczno-demograficzne Bojkowszczyzny w XIX i XX w.
Kształtowanie się strefy sacrum w Lourdes
Przyroda, środowisko, krajobraz w planowaniu przestrzennym
Ważniejsze obszary i produkty turystyczne Dolnego Śląska
Krajobraz kulturowy i przyrodniczy miasteczek wielkopolskich jako przesłanka rozwoju ich funkcji turystycznych
Zarządzanie wiedzą. Mity i bariery |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© IGiGP UJ "2022" |