![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Geografia religii" Bilska-Wodecka E., Sołjan I. (red.), 2010 , Peregrinus Cracoviensis, z. 21. Recenzje: prof. dr hab. Antoni Jackowski, prof. dr hab. Eugeniusz Rydz ISSN 1425-1922 Język publikacji: polski Cena: 21.00 PLN (w tym 8% VAT). Spis treści
Tożsamość i droga pielgrzyma w nauczaniu George'a Basila Hume'a
Geneza i funkcjonowanie sanktuariów Pańskich w Polsce w okresie odnowy potrydenckiej (XVI-XVIII w.)
Prześladowanie polskiego duchowieństwa rzymskokatolickiego przez niemieckie władze okupacyjne
Obiekty sakralne w kontekście kształtowanej przestrzeni
Krajobraz sakralny wyspy Thasos w Grecji
Andrzej Bobola - duszpasterz i męczennik
Zawiłe drogi relikwii św. Andrzeja Boboli
Pierwsze na świecie Muzeum św. Andrzeja Boboli
Jerozolima - centrum pielgrzymkowe pierwszych chrześcijan
Sanktuaria południowego Podlasia - ich historia i rola w wielowyznaniowym regionie
Profanum w służbie sacrum sanktuarium licheńskiego Profanum in the service of sacrum at the Lichen Sanctuary Summary: The history of the Virgin Mary's revelations in Grobliński Forest has always aroused complex emotions. Local and regional newspapers have tried to explain, or at least report, the miraculous revelation made by the Virgin Mary to a shepherd named Sikatka. Following the coronation of the miraculous painting in 1967, the flow of information was much smoother and was carried out by the Congregation of Marian Priests, the guardians of the sanctuary. A Promotional and Information Center, a Press Office, and a Pilgrim Service Office were also created at the site. Non-specialist theological articles and a wide range of promotional materials on the Licheń Message and life at the sanctuary were printed. This brought about a sudden increase in the number of pilgrims, which later stabilized. Research has shown that a pilgrim or any visitor to the sanctuary seeks information in the media, on websites, and in printed publications prior to making a decision to travel to a place of worship. The best source of information on pilgrimage sites, however, seems to be family members and friends, which is also known as "buzz marketing". Peregrinus Cracoviensis, 2010, z. 21, s. 133-150. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ ISSN 1425-1922
Piesza pielgrzymka koszalińsko- kołobrzeska na Jasną Górę i jej zasięg oddziaływania przestrzennego w diecezji
Spotkania modlitewne na górze Ossona w Częstochowie wobec tradycji pielgrzymowania
Mariazellerbahn jako linia kolejowa o znaczeniu pielgrzymkowym
Społeczność muzułmańska w Niemczech (od lat 60. XX w. do czasów współczesnych) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© IGiGP UJ "2021" |