![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Prace wielotematyczne" Miasto w badaniach geografów Miasto w badaniach geografów, 2015, IGiGP UJ, Kraków. Publikacja sprzedawana jest w komplecie obejmującym tom I i tom II. Podana cena egzemplarza obejmuje łącznie oba tomy publikacji. tom 1.: ISBN 978-83-640089-13-8 Język publikacji: polski Cena: 60.00 PLN (w tym 5% VAT). Spis treści
TOM 1
List do Profesora Zygmunta Górki
Życiorys naukowy Profesora Zygmunta Górki
Prace magisterskie napisane pod kierunkiem prof. dr. hab. Zygmunta Górki w latach 1989-2014 w Instytucie Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ
Funkcje religijne miasta. Zarys problematyki
Polityka lokalna i współpraca transgraniczna miast nadgranicznych - przykład miast bliźniaczych Guben i Gubin
Zachowania i preferencje przestrzenne młodych artystów w mieście na przykładzie Krakowa i Katowic
Stare i "nowe" wartości w turystyce miejskiej. Zarys problematyki
Wybrane elementy przyrodniczo-kulturowe w układzie przestrzenno-funkcjonalnym Florencji
Propozycja nowej metodyki badań przemian struktur funkcjonalno-przestrzennych miast
Transport publiczny w dzielnicach staromiejskich polskich miast
Modelowanie pieszej dostępności przestrzeni miejskiej w teorii space syntax Modelling of pedestrian accessibility to urban space in the space syntax theory Zarys treści: Rosnące zainteresowanie wpływem struktury przestrzeni urbanistycznej na ruch pieszy przyczynia się do rozwoju nowych metod i narzędzi badawczych, za pomocą których można zgłębiać ten problem. Identyfikacje środowiska miejskiego, jego struktury i poŹtencjalnej indukcji mobilności można uznać za ważny, koncepcyjny i metodologiczny postęp w zakresie otwierania nowych możliwości poznawczych w nauce o przestrzeni urbanistycznej. Lepsze zrozumienie związku między mobilnością a otoczeniem miejskim może być z punktu widzenia praktyki planowania użyteczne i kluczowe dla zmian zachŹowań komunikacyjnych (Hillier, Iida 2005). Dostępność piesza przystanków komunikacji zbiorowej, która stanowi przedmiot artykułu, jest często badanym zjawiskiem, zwłaszcza gdy wysokie nakłady inwestycyjne na transport zbiorowy muszą znaleźć uzasadnienie w opracowaniach studialnych wskazujących optymalną obsługę jak największej liczby poŹtencjalnych pasażerów. W artykule zaprezentowane są dwie metody badawcze teorii Space Syntax, za pomocą których podjęta jest próba uchwycenia wpływu składni przestrzeni miejskiej na piesze wzorce ruchowe. Sieciowa mapa odległości jest ukazana w odniesieniu do standardowej metody równoodstępowej ekwidystanty kołowej, natomiast testowanie spójności terytorialnej badanego obszaru jest odzwierciedlone geometryczną złożonością sieci. Słowa kluczowe: kluczowe: przestrzeń urbanistyczna, dostępność, integracja przestrzeni, ruch pieszy, space syntax Słowa kluczowe (w języku angielskim): urban space, accessibility, integration of space, pedestrian traffic, space syntax Miasto w badaniach geografów, 2015, IGiGP UJ, Kraków, s. 183. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ tom 1.: ISBN 978-83-640089-13-8
Imigranci w przestrzeni Oslo
Cechy klimatu miasta a klimat Krakowa
Uproszczenia i wyzwania badawcze w studiach nad bliskością
Informacyjna funkcja zachowanych średniowiecznych nazw ulic Krakowa, Poznania i Wrocławia
Smok jako symbol i jego obecność w przestrzeni miasta Krakowa
Kierunki sakralizacji przestrzeni polskich miast
Użytkowanie ziemi w sąsiedztwie portów lotniczych Polski
Uniwersytet Jagielloński i jego rola w organizacji przestrzeni
Wpływ autostrady na krajobraz i środowisko przyrodnicze południowej części Krakowa między Opatkowicami a Rżąką
Geografia współpracy międzynarodowej polskich miast
Użytkowanie ziemi w strefie podmiejskiej Krakowa w XXI wieku na przykładzie sołectwa Bolechowice
TOM 2
Wprowadzenie
Przemiany demograficzne w dużych miastach Polski na początku XXI w.
Zmiany zaludnienia oraz struktur demograficznych mieszkańców Krakowa na tle Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego w okresie transformacji
Współczesne planowanie przestrzenne Krakowa - krótki zarys polityki miasta a model rozwoju miasta zwartego
Czynniki sukcesu kreatywnej destrukcji gospodarki Bielska-Białej
Zielone dachy - chwilowy trend, realna przyszłość czy utopia?
Łódź - miasto malejące. Porównanie z największymi miastami Polski
Inteligentne miasta - przegląd rozwiązań
Cittaslow, a qualitative approach to small towns' local development
Przemiany struktury rodzajowo-przestrzennej elektrowni w Polsce opartych na odnawialnych zasobach energii
Wpływ sytuacji materialnej mieszkańców na postrzeganie wizerunku miasta (na przykładzie Rzeszowa)
Przestrzenne zróżnicowanie sytuacji ekonomicznej miast średniej wielkości w Polsce
Wpływ Krakowa na ekonomiczne i społeczne aspekty życia w opinii mieszkańców wsi terenów podmiejskich
Miasta Ameryki Łacińskiej w warunkach kryzysu gospodarczego
Modele przestrzeni społecznej złożonych układów osadniczych (wybrane aspekty teoretyczno-empiryczne)
O nowe miejsce strategii rozwoju w polityce miejskiej, z perspektywy badań porównawczych miast Europy Środkowej |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© IGiGP UJ "2022" |