![]() |
||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Geografia społeczno-ekonomiczna" Dostępność, relacje i powiązania przestrzenne w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Olsztyna Guzik R., Kołoś A., Gwosdz K., Biernacki W., Działek J., Kocaj A., Panecka-Niepsuj M., K. Wiedermann, 2017, Dostępność, relacje i powiązania przestrzenne w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Olsztyna, IGiGP UJ, Kraków. ISBN 978-83-64089-30-5 Język publikacji: polski Cena: 25.00 PLN (w tym 5% VAT). Spis treści 1. Cel, zakres i metody badań ....9 1.1 Miejskie obszary funkcjonalne jako narzędzie polityki rozwoju ....9 1.2 Dostępność przestrzenna, mobilność a rozwój ....12 1.3 Cel i zakres opracowania ....15 1.4 Źródła danych i metody badań ....17 1.4.1 Źródła i metody pozyskiwania danych ....17 1.4.2 Metody analizy przestrzennej ....25 1.4.3 Postępowanie badawcze w zakresie analizy transportu publicznego ....28 1.4.4 Model ciążeń VistaMobile® ....32
2. Dostępność transportowa w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Olsztyna ....37 2.1 Dostępność i powiązania miejscowości w transporcie publicznym ....37 2.1.1 Transport publiczny w MOF Olsztyna ....37 2.1.2 Syntetyczna miara dostępności miejscowości ....44 2.1.2 Dostępność do miejscowości usługowych ....46 2.2 Dostępność czasowa transportem indywidualnym ....54 2.2.1 Czas dojazdu do Olsztyna ....55 2.2.2 Dostępność drogowa z miejscowości MOF do miejscowości gminnych ....59
3. Powiązania i relacje przestrzenne w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Olsztyna ....63 3.1 Powiązania w zakresie codziennych dojazdów do pracy ....63 3.1.1 Przestrzenna struktura pracujących w MOF Olsztyn ....64 3.1.2 Dojazdy do pracy w świetle danych NSP 2011 ....67 3.1.3 Dojazdy do pracy w Olsztynie z miejscowości MOF ....75 3.1.4 Dojazdy pracownicze wewnątrz MOF w świetle danych ankietowych ....77 3.2 Powiązania w zakresie codziennych dojazdów do szkół ....79 3.2.1 Rozmieszczenie szkół na obszarze MOF Olsztyna ....80 3.2.2 Dojazdy do szkół podstawowych i gimnazjalnych ....84 3.2.3 Dojazdy do szkół ponadgimnazjalnych ....86 3.3 Powiązania w zakresie korzystania z placówek handlowych i usługowych ....90 3.3.1 Główne kierunki przemieszczeń do usług ....90 3.3.2 Kierunki przemieszczeń do wybranych placówek handlowych i usługowych ....97 3.4 Powiązania migracyjne i aktywność budowlana ....103 3.4.1 Migracje w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Olsztyna ....103 3.4.2 Aktywność budowlana ....106
4. Mobilność ludności ....109 4.1. Mobilność w świetle badań ankietowych ....109 4.2 Mobilność w świetle pomiarów ruchu ....114 4.3 Mobilność potencjalna według modelu VistaMobile® ....117
5. Podsumowanie ....121 5.1. Wnioski ....121 5.2. Rekomendacje ....127
6. Literatura ....135 Załączniki ....140 Załącznik 1 ....140 Załącznik 2 ....145 Załącznik 3 ....147 Załącznik 4 ....152 Załącznik 5 Mapa natężenia ruchu samochodów osobowych według modelu VistaMobile® ....157 |
|||||||
© IGiGP UJ "2021" |