![]() |
||||||||||||||||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Prace wielotematyczne" Współczesne problemy i kierunki badawcze w geografii Listwan-Franczak K., Ł. Fiedeń, Franczak P. (red.), 2018, Współczesne problemy i kierunki badawcze w geografii, t. 5, IGiGP UJ, Kraków. ISBN 978-83-64089-44-2 Język publikacji: polski Cena: 15.00 PLN (w tym 5% VAT). Spis treści
Wolność zabudowy jako czynnik rozwoju strefy podmiejskiej na przykładzie obszaru metropolitalnego Trójmiasta
Badanie dostępności transportu publicznego na przykładzie wsi położonych w Paśmie Polic
Przyczyny i przebieg powodzi w zlewni Czarnej (dorzecze Wisłoki) w czerwcu 2009 r. oraz jej zapis w pamięci mieszkańców
Zapis litologiczny reliktów XIII-wiecznej kolegiaty w Poznaniu
Uwarunkowania cyrkulacyjne konwekcji w Karpatach Zachodnich
Rynek nieruchomości mieszkalnych a przekształcenia ekonomiczno-społeczne miasta pogarnizonowego na przykładzie Bornego Sulinowa
Odbiór społeczny produktu geoinformacyjnego na przykładzie geoportali Public perception of the geoinformation product: case study of geoportals Summary: The technological progress provides the society with a greater access to a variety of data about space. In addition to traditional sources, i.e. most commonly analogue maps, the materials published in the Internet are becoming more and more popular. New services, products and geoinformation tools appear one by one and more and more often the notion of a "geoportal" is repeated. The author's aim was to show how they are perceived by the public, and whether they are tailored to their needs. Based on the survey, the author has identified widespread of geoportals use, the diversity of understanding of their notion and self-assessment of respondents in terms of their skills to use them. Generally most of respondents do not know or do not use geoportals, but active users rate them as average or good. In the following part of the paper the outline of geoinformation product components were analysed by their overall public perception such as e.g. resource of data, and ease of use was presented. In the future, any changes should be targeted especially the relevance and effectiveness of information and education. Słowa kluczowe: źródła danych przestrzennych, produkt geoinformacyjny, geoportal, użyteczność i funkcjonalność społeczna, użytkownik Słowa kluczowe (w języku angielskim): the source of spatial data, geoinformation product, geoportal, social usability and functionality, user Listwan-Franczak K., Ł. Fiedeń, Franczak P. (red.), 2018, Współczesne problemy i kierunki badawcze w geografii, t. 5, IGiGP UJ, Kraków, s. 105-119. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ ISBN 978-83-64089-44-2
Współczesny turysta w Parku Narodowym Gór Stołowych - charakterystyka głównych motywów i preferencji |
|||||||||||||||||||||
© IGiGP UJ "2022" |